Csökkentsd a koffeint, igyál inkább teát!

Gondolom, sokunknak ismerős, hogy a munkahelyen fáradtak vagyunk, egyik kávét isszuk a másik után, mégsem vagyunk jobban, sőt egyre jobban lüktet a fejünk, egyre fáradtabbak vagyunk, és nagy késztetést érzünk arra, hogy mindent lesöpörjünk az asztalról, hogy csak egy pillanatra lehajtsuk a fejünket az asztalra és szunyókáljunk legalább csak 5 percet. Lehet, hogy az összes tüneted a nagy mennyiségű koffein miatt alakult ki, így jobban teszed, ha a kávéról, átállsz a teára, és te is a teafogyasztók táborát gyarapítod. Az átállás nem lesz könnyű, mutatjuk is, hogy mire vigyázz, ha a jövőben teázni és nem kávézni szeretnél.
A tea sokkal jobb, - Csökkentsd a koffeint, igyál inkább teát!- mint a kávé.

A koffeinmentest válaszd

Mivel a teában is van koffein, így érdemes olyan teát választanod, amiben nincs koffein. Ma már szinte minden teát megtalálsz koffeinmentes változatban, így kedvedre válogathatsz, sőt akár minden egyes nap más és más teát kortyolgathatsz az irodában.

Nem ismersz magadra

Sokan azért isznak kávét, mert túl feszültnek és stresszesnek érzik magukat, pedig a koffeinnek is van egy ilyen hatása és a kávé nemhogy segítene a feszültség csökkentésében, még generálja is azt. Amikor felhagysz a kávézással, az elsők között az lesz, amit észreveszel, hogy kisimulnak az idegeid és sokkal, de sokkal nyugodtabb leszel.

Nem lesznek izomgörcseid

Aki túl sok kávét iszik és csak kevés folyadékot, vizet fogyaszt mellette, izomgörcsöket tapasztalhat meg. Ennek nem más az oka, mint az, hogy a kávé akár létfontosságú ásványi anyagokat, így magnéziumot is kivonhat a szervezetből, ami izomgörcsöket eredményez.

Elvonási tünetek is jelentkezhetnek

A kávéban található koffein éppen olyan függőséget képes kialakítani, mint a cigarettában található nikotin. Ne azonnal akard lerakni a kávét, ne azonnal állj át a teafogyasztásra, hanem lépésről-lépésre, csakis fokozatosan, mert az elvonási tünetek nagyon drasztikusan is jelentkezhetnek. Mire számíthatsz? Szédülésre, émelygésre és fejfájásra.

Pozitív hatás – jobb alvás

Ne csodálkozz, miután átálltál a koffeinmentes életre, hogyha jobban alszol. Biztos előfordult már veled, hogy délután még megittál egy csésze kávét, mert azt gondoltad, hogy több energiád lesz tőle. Aztán azt tapasztaltad, hogy nem a munkahelyen voltál aktív, hanem éjjel forgolódtál az ágyban, mert alig tudtál elaludni. A koffeinmentes teával nem lesznek ilyen gondjaid. Hidd el, jó döntést hoztál, amikor felhagytál a kávéivással, mert sokkal nyugodtabb és pihentetőbb lesz az alvásod.

Kapcsolódó cikkek

Az elégedett embereket - Az elégedettséghez vezető út – sokan kedvelik.

Az elégedettséghez vezető út

Az elégedettség és a siker kéz a kézben járnak. Mit tegyél, hogy elégedett és sikeres is legyél? Mutatunk néhány tippet!

Otthoni módszerekkel - Top 5 módszer az izomfájdalom csökkentésére - az izomfájdalom csökkentésére.

Top 5 módszer az izomfájdalom csökkentésére

Az izomfájdalom enyhítésére sok módszer létezik. A cikkben most 5 olyan módszerről olvashatsz, amelyekről talán nem is gondoltad volna, hogy segíthetnek az izomfájdalom csillapításában.

A tea sokkal jobb, - Csökkentsd a koffeint, igyál inkább teát!- mint a kávé.

Csökkentsd a koffeint, igyál inkább teát!

A kávéban található koffein eleinte felpörget, majd egyre fáradtabbak is lehetünk ettől a fekete italtól. A kávét, helyettesíthetjük teával is, így sokkal több lesz az energiánk.