Top 5 módszer az izomfájdalom csökkentésére

Ha már régebb óta nem edzettél és nem tartottad be a fokozatosság elvét, akkor előfordulhat, hogy az izmaid annyira megfájdulnak, hogy nem csak a további edzéstől megy el a kedved, de még az ágyból is alig tudsz kikelni. Izomfájdalmat nem csak akkor érezhetünk, ha hosszabb ideje nem sportoltunk és egy hirtelen ötlettől vezérelve belevetjük magunkat a legkeményebb edzésbe. Izomfájdalmat akkor is érezhetünk, ha rendszeresen sportolunk ugyan, de nem hagyunk magunknak pihenőidőt, de még egy órákig tartó kerti munka miatt is érezhetünk erős izomfájdalmat. Mit tehetünk, ha izomfájdalom gyötör bennünket? A cikkben ebben próbálunk segítséget nyújtani, tanácsokat adni.
Otthoni módszerekkel - Top 5 módszer az izomfájdalom csökkentésére - az izomfájdalom csökkentésére.

1. Készíts izomlazító krémet!

Nagyon egyszerűen, akár otthon is tudsz olyan izomlazító, fájdalomcsillapító krémet készíteni, amely jelentősen csökkenti a fájdalmat. Ez leginkább az illóolajoknak köszönhető, hiszen a kámfor, az eukaliptusz és a mentol is fájdalomcsillapító hatásokkal rendelkezik. Hogyan készítsd el a DIY krémet? Először is, vízgőz fölött melegíts fel ½ csésze olajat – ez lehet kókuszolaj, de szőlőmagolaj, vagy olívaolaj is -, majd adj hozzá egy evőkanál shea vajat és 2 teáskanál méhviaszt. Kevergesd az elegyet, majd hagyd kihűlni. Amikor kihűlt, adj hozzá 5-5 cseppet minden illóolajból. Az egészet öntsd át egy tiszta tégelybe. Mivel nincs benne tartósítószer, így használd el mihamarabb és tárold hűtőszekrényben.

2. Illóolajok, amelyek hatékonyan csillapítják a fájdalmat

Illóolajokat nem csak saját készítésű krémekbe keverhetsz, hanem valamilyen hordozóolajjal összekeverve is használhatod azokat. Mindenképpen keverd össze valamilyen olajjal, mert különben irritációt okozhat. Melyik illóolaj csökkenti hatásosan az izomfájdalmat? Fájdalomcsillapításra nagyon jó az eukaliptusz, a borsmenta, az erdei fenyő, a rozmaring és a cédrusfa illóolaj. Míg a gyulladást a levendula, a kamilla és a citrom illóolaj csökkenti hatékonyan.

3. A jeges pakolás segít

Ha nagyon fájnak az izmaid, akkor valószínűleg be is vannak gyulladva. A gyulladt testrész meleg, amelyre kellemesen hat, ha jeget teszünk rá. A jeges pakolástól csökkenhet az izomgyulladás és még egy kicsit el is zsibbad az adott testrész, ami a fájdalmat is csillapítja.

4. Egyél ananászt, de ne csak azért, mert finom

Az ananász nagyon ízletes, de ettől még nem múlna el az izomfájdalmad. A trópusi gyümölcs egy bromelain nevű enzimben gazdag, amely szintén nagyon hatásos az izomfájdalom enyhítésére.

5. Még egy gyógynövény segíthet

Az árnika egy nagyon sokoldalú gyógynövény. Segíthet izomfájdalom, gyulladás és duzzanat esetén, ezért jó, ha mindig van otthon árnika krémed.

Kapcsolódó cikkek

Az elégedett embereket - Az elégedettséghez vezető út – sokan kedvelik.

Az elégedettséghez vezető út

Az elégedettség és a siker kéz a kézben járnak. Mit tegyél, hogy elégedett és sikeres is legyél? Mutatunk néhány tippet!

Otthoni módszerekkel - Top 5 módszer az izomfájdalom csökkentésére - az izomfájdalom csökkentésére.

Top 5 módszer az izomfájdalom csökkentésére

Az izomfájdalom enyhítésére sok módszer létezik. A cikkben most 5 olyan módszerről olvashatsz, amelyekről talán nem is gondoltad volna, hogy segíthetnek az izomfájdalom csillapításában.

A tea sokkal jobb, - Csökkentsd a koffeint, igyál inkább teát!- mint a kávé.

Csökkentsd a koffeint, igyál inkább teát!

A kávéban található koffein eleinte felpörget, majd egyre fáradtabbak is lehetünk ettől a fekete italtól. A kávét, helyettesíthetjük teával is, így sokkal több lesz az energiánk.